Regeneracja przekładni kierowniczych

Zębatkowa przekładnia kierownicza, zwana potocznie maglownicą, to jeden z najważniejszych elementów każdego samochodu.

Genesis Turbo Banner

To właśnie dzięki niej możliwy jest bowiem skręt kół podczas obracania kierownicą, zamieniając ruch obrotowy na postępowy. Nietrudno więc się domyślić, jak istotne dla bezpieczeństwa pasażerów jest prawidłowe działanie tego elementu. A problemy z maglownicą mogą zdarzyć się bez względu na przebieg – czasem po dłuższym czasie, a czasem nawet po przejechaniu zaledwie 30 000 kilometrów. Generalnie przyjmuje się, że przekładnia powinna wytrzymać przynajmniej 100 000 km. Kiedy dochodzi już jednak do usterki, nie powinno się zwlekać z wizytą w serwisie.

Jak rozpoznać usterkę maglownicy?

Istnieje kilka symptomów, pozwalających nam na szybką diagnozę problemu. Pierwszym z nich nierównomierne zużycie się opon. Kolejnym sygnałem alarmowym jest wadliwe wspomaganie. Uszkodzona maglownica daje też o sobie znać poprzez charakterystyczny stukot, dobiegający z układu kierowniczego. Problem z przekładnią może też sugerować sytuacja, gdy kierownica nie wraca do swojej pozycji po zakręceniu nią.

Największym problemem w przypadku uszkodzonej maglownicy są jednak jej wycieki. W przypadku zauważenia takich nieszczelności, powinniśmy jak najszybciej się nimi zająć. Woda i pył z zewnątrz przedostają się bowiem do środka przekładni i wypłukują z niej płyny, co prowadzi do zatarcia części. Pogorszenie kontroli nad samochodem postępuje stopniowo i zanim zorientujemy się, że faktycznie z samochodem jest coś nie tak, uszkodzenia są już na bardzo wysokim poziomie.

Regeneracja przekładni

Przekładnię można zregenerować, ale tylko wtedy, gdy nie doszło w niej do zniszczeń mechanicznych. Jeśli część jest już pęknięta, zaś jej gwinty uległy zniszczeniu, możliwa jest już tylko wymiana maglownicy. W przypadku, gdy przekładnia nie jest jednak mocno zużyta, wówczas można przejść do odnowy. Komponent jest demontowany, zaś po ocenie stanu zużycia, serwisanci czyszczą go, uszczelniają, szlifują listwę zębatą i naprawiają zawór dystrybucyjny. Przygotowywane są też łożyska obrotowe, pierścienie i tuleje ślizgowe. Po zakończonej regeneracji, przekładnia przechodzi regulację i test sprawności.

Nie ignorujmy zatem widocznego wycieku z przekładni. Chociaż początkowo może nam się wydawać, że jazda nie stała się trudniejsza, problem będzie pogarszać się z kolejnymi przejechanymi kilometrami. Ostatecznie może nawet dojść do śmiertelnego wypadku. Nie ryzykujmy więc i odwiedźmy serwis jak najprędzej.


Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania, bądź chcielibyście skorzystać z usługi, jesteśmy zawsze dostępni pod telefonem: +48 883 972 672 oraz pod mailem: centrumturbo@gmail.com
Nasi specjaliści pomogą w każdej kwestii!

Zadzwoń do nas +48 883 972 672